大久保あり | Ari OOKUBO
 

 
大久保あり | Ari OOKUBO
 

《Grey Horizon Means Death.》
2019
インクジェットプリント、ターポリン、他
撮影:阪中隆文

ゴッホ美術館(アムステルダム)デジタルアーカイヴからの画像引用。
任意のルールでその色彩を分解しプリントした。
以下は、同アーカイヴ上の解説文。



Vincent van Gogh (1853 - 1890)
《Wheatfield under Thunderclouds》
Auvers-sur-Oise, July 1890
oil on canvas, 50.4 cm x 101.3 cm
Credits (obliged to state): Van Gogh Museum, Amsterdam (Vincent van Gogh Foundation)
In the last weeks of his life, Van Gogh completed a number of impressive paintings of the wheatfields around Auvers. This outspread field under a dark sky is one of them.
In these landscapes he tried to express 'sadness, extreme loneliness'. But the overwhelming emotions that Van Gogh experienced in nature were also positive. He wrote to his brother Theo, 'I'd almost believe that these canvases will tell you what I can't say in words, what I consider healthy and fortifying about the countryside.'
The elongated format of Wheatfields under Thunderclouds is unusual. It emphasizes the grandeur of the landscape, as does the simple composition: two horizontal planes.

ヴィンセント・ヴァン・ゴッホ(1853-1890)
《雷雲の下の麦畑》
オーヴェル=シュル=オワーズ、1890年7月
キャンバスに油彩、50.4 cm x 101.3 cm
ヴァンゴッホ美術館、アムステルダム
ゴッホは生涯の最後の数週間で、オーヴェル周辺の麦畑の印象的な絵画を数多く完成させました。 暗い空の下に広がるこの畑の風景画は、その一つです。
これらの風景画において、彼は「悲しみ、極限の孤独」を表現しようとしました。 しかし、ゴッホが自然の中で経験した圧倒的な感動はポジティブでもありました。 彼は弟のテオに、「これらの作品が僕が言葉では言い表せないこと_田舎の風景について思考している、健全でかつ強固なこと_を伝えるだろう。」と書いています。
「雷雲の下の麦畑」は、横幅が広く細長の珍しいフォーマットです。それは、 2つの水平面のシンプルな構成を採ると同時に、景観の壮大さを強調しています。
 
 
 

《Grey Horizon Means Death.》
2019
インクジェットプリント、ターポリン、他
撮影:阪中隆文

ゴッホ美術館(アムステルダム)デジタルアーカイヴからの画像引用。
任意のルールでその色彩を分解しプリントした。
以下は、同アーカイヴ上の解説文。

Vincent van Gogh (1853 - 1890)
《Wheatfield under Thunderclouds》
Auvers-sur-Oise, July 1890
oil on canvas, 50.4 cm x 101.3 cm
Credits (obliged to state): Van Gogh Museum, Amsterdam (Vincent van Gogh Foundation)
In the last weeks of his life, Van Gogh completed a number of impressive paintings of the wheatfields around Auvers. This outspread field under a dark sky is one of them.
In these landscapes he tried to express 'sadness, extreme loneliness'. But the overwhelming emotions that Van Gogh experienced in nature were also positive. He wrote to his brother Theo, 'I'd almost believe that these canvases will tell you what I can't say in words, what I consider healthy and fortifying about the countryside.'
The elongated format of Wheatfields under Thunderclouds is unusual. It emphasizes the grandeur of the landscape, as does the simple composition: two horizontal planes.

ヴィンセント・ヴァン・ゴッホ(1853-1890)
《雷雲の下の麦畑》
オーヴェル=シュル=オワーズ、1890年7月
キャンバスに油彩、50.4 cm x 101.3 cm
ヴァンゴッホ美術館、アムステルダム
ゴッホは生涯の最後の数週間で、オーヴェル周辺の麦畑の印象的な絵画を数多く完成させました。 暗い空の下に広がるこの畑の風景画は、その一つです。
これらの風景画において、彼は「悲しみ、極限の孤独」を表現しようとしました。 しかし、ゴッホが自然の中で経験した圧倒的な感動はポジティブでもありました。 彼は弟のテオに、「これらの作品が僕が言葉では言い表せないこと_田舎の風景について思考している、健全でかつ強固なこと_を伝えるだろう。」と書いています。
「雷雲の下の麦畑」は、横幅が広く細長の珍しいフォーマットです。それは、 2つの水平面のシンプルな構成を採ると同時に、景観の壮大さを強調しています。
 
 

左《Black Circle is Nothingness》
2016〜
カッティングシート他、サイズ可変
撮影:阪中隆文

右《White Cube is Emptiness》
2017〜
カッティングシート他、サイズ可変
撮影:阪中隆文

黒い丸形のシールと白い十字形のシールを北斗ビル会場の各所に貼った。
 
 

左《Black Circle is Nothingness》
2016〜
カッティングシート他、サイズ可変
撮影:阪中隆文

右《White Cube is Emptiness》
2017〜
カッティングシート他、サイズ可変
撮影:阪中隆文

黒い丸形のシールと白い十字形のシールを北斗ビル会場の各所に貼った。
 
 

上《石の手紙》
2019
インスタレーション、サイズ可変
撮影:阪中隆文

「石板にラブレターを彫り、拓本をとる」制作のための設え。

下《Love Letters》
2019
版画作品、印刷物など
撮影:阪中隆文

《石の手紙》を含む、同コンセプトの作品9点を集めた作品集。
 
 

上《石の手紙》
2019
インスタレーション、サイズ可変
撮影:阪中隆文

「石板にラブレターを彫り、拓本をとる」制作のための設え

下《Love Letters》
2019
版画作品、印刷物など
撮影:阪中隆文

《石の手紙》を含む、同コンセプトの作品9点を集めた作品集